Jak nie odstraszyć a przyciągnąć klientów w sklepie internetowym?

Wartość rynku e-commerce w 2017 roku wynosiła około 27 mld zł, a w 2022 roku wartość wynosi ponad 100 mld zł. Statystyki pokazują, że cała branża internetowa rozwija się w szybkim tempie, coraz więcej osób przenosi swoje biznesy do świata wirtualnego. Przede wszystkim spowodowane jest to rozwojem technologicznym i świadomością ludzi. Większość społeczeństwa po prostu wybiera wygodniejsze zakupy. Rosnąca konkurencja sprawia, że każdy klient „jest na wagę złota”. Jak nie odstraszyć potencjalnych klientów? Na co należ zwrócić uwagę? Czytaj dalej!

DESIGN, KTÓRY NIE PRZYCIĄGA UWAGI

Odpowiednie dopasowanie strony internetowej po względem estetycznym, czyli dobranie przejrzystych czcionek i stonowanych kolorów, sprawi, że wszystko będzie przyjazne dla „oczów” użytkownika odwiedzającego stronę.

Droga zakupowa, jaką podejmuję nasz potencjalny klient, powinna być jak najkrótsza. Produkty oraz widoczny przycisk „kup teraz lub „dodaj do koszyka” pozwolą komfortowo doprowadzić do konwersji. Skuteczne może okazać się wyeksponowanie dostępnych płatności, czy też form przesyłek, im więcej, tym sklep staje się atrakcyjniejszy.

Ponad połowa ruchu w sklepach internetowych odbywa się poprzez urządzenia mobilne. Dlatego wyświetlanie sklepu w smartfonach powinno odbywać się bez żadnych błędów, czy też nakładanych na siebie czcionek. Można powiedzieć, że w dzisiejszych czasach jest to „must have”.

SŁABE ZDJĘCIA I OPISY PRODUKTOWE

Większość klientów „kupuje oczami”, dlatego też zdjęcia produktowe muszę pokazywać produkt, w jak najlepszej jakości, zlecenie właśnie takiej sesji profesjonalistom będzie mogło mieć kluczowy wpływ na konwersję. Jeśli w sklepie nie jest oferowany jakiś unikalny produkt, który ciężko znaleźć to klient po prostu znajdzie ten sam produkt, w innym miejscu z lepszymi zdjęciami.

Opisy produktowe muszą przyciągać i zachęcać do zakupu, parametry techniczne, jak i wszystkie zalety powinny być naturalnie wplecione w opis. Mają rozwiązywać problem lub sprawić, że klient będzie w pełni usatysfakcjonowany z zakupu. Opisy pomagają też w pozycjonowaniu strony, dobrane słowa kluczowe do kategorii produktu sprawią, że sklep wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania, co z kolei wpłynie pozytywnie na konwersję.

KILKA PRZYDATNYCH WSKAZÓWEK

Słaby kontakt ze sklepem jest z pewnością jednym z wielu powodów, który może odstraszać klientów. Odpowiadanie na e-maile, zapytania, czy też problemy użytkowników przełoży się na zaufanie, a w przyszłości będzie to prowadziło do uzyskania stałych i lojalnych klientów.

Szybkie płatności powinny być oferowane przez każdy sklep, bo przecież dlatego większość osób wybiera zakupy przez internet. Warto zwrócić się do operatorów i wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Rabaty dla stałych klientów, darmowe wysyłki, czy też inne dodatki doceniające klientów pozwolą zdobyć większą wiarygodność, a co za tym idzie, finalnie zostanie osiągnięta lepsza konwersja.

Czasami są to niewielkie rzeczy, lecz należy się nimi zająć, dbanie o najmniejsze szczegóły w skali roku pozwoli pobić rekordy sprzedaży, zdobywanie klientów nie polega tylko na marketingu i „pompowaniu” pieniędzy w reklamę. Zadbanie i docenienie użytkowników przyniesie wiele zysków w dłuższej perspektywie czasu.