Jak założyć swój sklep na Instagramie?

Z tego narzędzia social media korzysta ponad miliard osób na całym świecie. Wszystko to sprawia, że Instagram jest jednym z tych portali społecznościowych, na którym warto zacząć funkcjonować. Nadaje się też do tzw. Social sellingu. Instagram jako portal społecznościowy zaczął, od 2018 roku udostępniać polskim użytkownikom nowe funkcję jedną z nich są, oczywiście „zakupy”, określa się przez to mianem sklepu na Instagramie. Jednak czym jest takowe rozwiązanie? I jak założyć taki sklep?

Jak działa taki sklep?

Korzystasz na przykład z takowej funkcji, która jest dostępna na Facebooku? Sklep na tym portalu działa prawie tak samo. Oznacza też to, że takowi użytkownicy portalu nie mogą jeszcze dokonywać zakupów bezpośrednio na aplikacji Instagram. Takowa funkcja daje Ci w praktyce bardzo dużo możliwości oznaczenia produktów w postach, czy też relacjach. Jest to świetnym sposobem na ich promowanie i zwiększanie to sprzedaży.

Co musisz wiedzieć o tej funkcji, zanim przejdziemy dalej?

– Dzięki temu takowy klient nie będzie oglądał tylko i wyłącznie zdjęć, ale też zapoznaje się z całą ceną i opisem produkty.

– Otrzymują opcję dodania produktów do listy życzeń.

– Po kliknięciu dany produkt przekieruje klienta na platformę, w której znajduje się dany produkt.

– Produkt możesz oznaczyć zarówno w tych nowych, jak i w tych już opublikowanych postach na Instagramie.

– Oznaczenie ów produktów jest tylko widoczne na aplikacji na smartfona.

Nie da się jednak tutaj wykluczyć, że będzie takowa możliwość robienia zakupów przez aplikacje. Skąd taka pewność? Już w niektórych krajach takich jak USA jest taka możliwość. Pewnie za parę lat wprowadzą ją też do Polski.

Czy jest, warto, założyć i zainwestować takowy sklep?

Każdy kanał, który nadaje, się do komunikacji z potencjalnym klientem to sam w sobie pozwala, na zwiększenie szans na Twoje dochody nie zapominaj tego. Czym więcej social mediów posiada Twój sklep i są, dbane są, też większe szanse na zysk. Dlatego, też odpowiadając na pytanie, czy warto, założyć takowy sklep odpowiadam, TAK. Miej na uwadze jeszcze to, że akurat social media w tym Instagram są to bardzo kluczowe aplikacje i kanały komunikacyjne między sklepem a klientem, ale też bardzo wymagające i czasochłonne. Większość osób, które się tym zajmują, mają o wiele, więcej pracy niż specjaliści SEO, którzy tworzą treści i reklamy Twojego sklepu.

Pamiętaj, żeby taki sklep przyniósł, oczekiwany efekt musisz, zadbać bardzo mocno o komunikację i o wygląd całego tego narzędzia.

Co zyskujesz, tworząc, taki sklep?

– Zyskasz dodatkowy kanał promocyjny i nie tylko, ponieważ zyskasz kanał sprzedażowy i komunikacyjny.

– Docierasz do jeszcze większej ilości odbiorców.

– Korzystasz, z opcji oznaczenia produktów, a to znaczy, że łatwiejszy dostęp i szybsza sprzedaż przyniesie większy dochód.

Warunki, które musisz spełniać przed założeniem takiego sklepu.

Aby, móc jednak zacząć korzystać i założyć ów sklep na Instagramie musisz się upewnić, czy Twoje konto spełnia wszystkie wymagania.

– Dostępna do takowej funkcji jak „zakupy”

Takowa funkcja nie jest jeszcze wszędzie dostępna. Jednak na polskim rynku już od 2018 roku jest i żyje dobrze.

Musisz mieć najnowszą wersję aplikacji.

– Konto firmowe.

Musisz przejść z konta indywidualnego na konto firmowe.

– Twoje konto Instagram musi być połączone z Facebookiem.

Musisz podłączyć oba konta do siebie, ponieważ bez tego nie ma mowy o prowadzeniu sklepu na Instagramie.

– Połączenie całego konta firmowego na Instagramie z katalogiem, który znajduje się na Facebooku.

Jednak, by korzystać z tej funkcji „Zakupy”. Musisz połączyć swoje konto Instagram z takowym katalogiem produktów na Facebooku.

Jak założyć taki o to sklep na aplikacji Instagram? Krok po kroku.

Sam sukces takowej funkcji jest, bardzo prosty a zajmuje, on tylko parę minut. Co musisz zrobić, by go odpalić?

1. Trzeba wejść w menu.

2. Z opcji menu wybrać ustawienia.

3. Później trzeba przejść do sekcji firma i tam będzie kolejna zakładka zakupy.

4. Wybierz „Zakupy” a następnie kliknij przycisk „kontynuuj”.

5. wybierz takowy katalog produktów, który jest połączony z kontem firmowym na Facebooku i Instagramie.

6. Na sam koniec trzeba tylko zatwierdzić.

I to jest, tylko tyle, co musisz, wykonać, by otworzyć takowy sklep na Instagramie.